lördag 27 augusti 2011

Finbesök...

... av lill-Janssons farmor hade vi i veckan. Hon hade med sig en fantastiskt fin "mina första år"-bok. Den hade bara blivit liggande oifylld sen 70-talet så hon tänkte att vi kanske kunde ha glädje av den. Men verkligen! Jag som letat efter en lämplig fylla-i-bok till Janssons första levnadsår, och så får man en rosa retrobok, inte helt fel.



Den innehåller alla möjliga saker man kan fylla i...

som släktträd...


mått och -vikttabell...


olika födelsedata...

vilka barnsjukdomar man hade...

...och mycket mer. Tur att jag har en något sjuklig dragning åt att just fylla i och skriva ner saker, då kanske den inte blir liggande i 30 år till... :o) (Ett tag plitade jag ner alla sms jag skrev och fick i en anteckningsbok, men det har jag tack och lov lyckats sluta med...)
Naja, jag ska nog börja ifyllandet med en gång tror jag. Hej så länge!







1 kommentar:

  1. Men vilken finfin bok, kul att ha någon som inte alla andra har nu för tiden:) Har tänkt försöka hitta någon till Fanny också, roligt att skriva i och sätta i fina bilder! Trevligt att följa din blogg! Kramar/ Kristina

    SvaraRadera