söndag 28 augusti 2011

Ska detta urarta till en Babyblogg...?!

Det mesta i mitt liv kretsar sen dryga två veckor kring en liten trekilosmänniska, så även mina blogginlägg. Men då vi liksom är inne på babytemat så tänkte jag att jag ju kunde visa upp "skötbordsväggsförvaringen" som jag hann med att knåpa ihop innan vår nya familjemedlem anlände.

Eftersom skötbädden ligger på tvättmaskinen har vi ingen möjlighet att pula in saker under skötbordet. Därför blev det en väggförvaring i vaxduk med ett antal fickor att stoppa ner grejor i.
Jag som typ är en nybörjare på symaskin (förutom syslöjden för typ femton år sen och en och annan gardinlängd genom åren), tänkte att det skulle vara lite knivigt att sy i vaxduk... Men det var det ju faktiskt inte. Tänk bara att slippa sicksacka! Det man måste ha i åtanke dock är att inte nåla för mycket, för det går ju liksom hål i plasten! Så för att få fickorna på plats tejpade jag helt enkelt fast dem innan jag sydde.


Efter att ha mätt hur stor jag ville att den skulle bli klippte jag helt enkelt ut en lagom bit och sydde fast en bommulssnedslå längs kanterna. Fickorna klippte jag lite bredare än de skulle vara och nålade två veck i nederkanten och sydde ihop vecken med snedslå. På så sätt bildades fickor med lite rymd så att säga. Längst upp slog jag i fyra gardinöljetter att hänga upp förvaringen i.











Så nu sitter den där på väggen, prickig och praktisk. Eftersom jag inte ville borra i kaklet köpte jag några vakumkrokar på Claes Ohlson, och hittils har den inte trillat ner...
Jag blev mycket nöjd med resultatet. Här finns plats för både blöjor, tvättlappar, salvor och allt annat man kan tänkas behöva till bajsiga bebisar.

1 kommentar:

  1. Du tycker gärna om gardinöljetter? :-D :-D :-D
    Sieht super klasse aus, Dein Aufbewahrungs-Organizer-Vorhang! Was nähen wir zusammen im September?
    Kramar, Katarina

    SvaraRadera