torsdag 6 oktober 2011

Härom dan...



...var det "Kanelbullens dag"! Sånt är jag för! FN-dagen och Finlands nationaldag kommer jag sällan ihåg, men 4 oktober har jag koll på.









Jag har egentligen aldrig varit någon flitig bullbakare, men jag har börjat tycka det är trevligt att alltid ha en påse i frysen ifall man skulle få oväntat besök. Eller väntat, men inte ha tid att baka på studs.




Och nu, ett antal bullbak senare, har jag förstått att skillnaden mellan en god kanelbulle och en riktigt god är att man ska överdriva som tusan. Ös på med smör, kanel och socker. Och använd bullformar, annars rinner fyllningen ut på plåten och det är ju inte där man vill att den ska vara.




Och såhär trevligt blev det. Äppelkaka, bullar och vänner på landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar